Logotyp till Klivet

2025-09-23T06:17:14+00:00

KLIVET

Logotyp

KLIVET var ett nätverk av kvinnliga företagare i Vaxholm, med syfte att samverka, inspirera och engagera kvinnor till ett livskraftigt och hållbart företagande. KLIVET önskade en logotyp till nätverket.

Cederström design tog fram en logotyp med bokstaven K som grafisk symbol. K står för kvinnor, kunskap och KLIVET och färgerna symboliserar mångfalden, kvinnor med olika bakgrund, med olika kompetens och kunskaper. Slutresultatet blev en cirkel av flera K, kvinnor som möts, samverkar, inspirerar och engagerar.

Profilprogram till HNH bygg

2016-11-09T07:36:03+00:00

HNH bygg

Profilprogram

HNH bygg AB är en byggfirma i Vaxholm som önskade utveckla sitt profilprogram utifrån befintlig logotyp. HNH Bygg ville att uttrycket skulle kännas tufft och att deras profilfärger, svart och den blå färg som de använder i deras profilkläder, skulle finnas med i profilen.

Resultatet blev ny profil på visitkort, offertmallar, produktblad samt en mapp där allt kan samlas och överlämnas till kund. Tufft och proffsigt för proffsiga byggare.

Logotyp till Auktoriserade Translatorer

2016-11-09T07:34:18+00:00

Föreningen Auktoriserade Translatorer

Logotyp

Föreningen Auktoriserade Translatorer är en medlemsförening för auktoriserade translatorer som är en skyddad yrkestitel. Det är Kammarkollegiet som auktoriserar translatorer.

Föreningen önskade utveckla deras visuella identitet. Cederström design fick uppdraget att ta fram en ny logotyp med tillhörande grafisk profil. Intentionen var att skapa en logotyp som för tankarna till deras translatorsstämpel, och att profilen går mer åt det traditionella än moderna hållet samt ger uttryck för kontinuitet. Kontinuiteten och stabiliteten står jordgloben för, liksom årtalet då föreningen grundades.

 

Logo Invita of Sweden

2016-11-09T07:33:28+00:00

Invita Sweden

Ny logotyp

Invita Sweden AB är en incoming resebyrå i Stockholm för utländska gruppresor, framför allt från de tyskspråkiga länderna. Invita Sweden önskade en logotyp som utstrålar kvalitet och exklusivitet precis som deras resor.

Vi valde att i den nya logotypen lägga in en krona som symbol för deras värden, som förgyller tillvaron för deras kunder och målgrupp. I syfte att förgylla profilen lite extra valde vi en guldfoliering på kronan som används på tryckta visitkort och korrespondenskort.

Folder och budskap på vattenflaska

2016-01-20T21:17:29+00:00

MarLaw

Copy, design och tryck

MarLaw – Advokatfirman för Marknadsrätt, är Sveriges enda advokatbyrå som uteslutande arbetar med marknadsrätt och dess anslutande rättsområden.

MarLaw önskade en folder som de kan dela ut till presumtiva kunder och som på ett enkelt och attraktivt sätt sammanfattar deras erbjudanden och tjänster. De önskade även hjälp med budskap på de vattenflaskor de har som give away.

Utifrån deras grafiska profil tog Cederström design fram ett grafiskt uttryck för folder och budskap på vattenflaska. Katarina Varenius, Vännerna på Varenius AB, stod för folderns copy. Foldern levererades tryckt och klar.

 

Trycksaker Gigamedia

2016-01-19T22:25:43+00:00

Gigamedia

Visuell identitet inklusive design av trycksaker och hemsida. Löpande produktion av trycksaker.

Gigamedia är ett varumärke inom Rexel Sverige AB som ingår i den franska världsledande elgrossistkoncernen Rexel. Gigamedia är ett varumärke inom data- och teleprodukter.

När varumärket Gigamedia lanserades på den svenska marknaden i början av 2011 fick Cederström design i uppdrag att ta fram en visuell identitet anpassat för den svenska marknaden. Inom samma uppdrag tog vi fram marknadsföringsmaterial som t.ex annonskampanj, produktkatalog samt design av hemsida. Cederström design har fortsatt fått förtroendet att ta fram Gigamedias annonser, uppdatering av produktkataloger, foldrar, butikskampanjmaterial och annat.

 

Design av trycksaker Monimo

2016-12-07T14:26:54+00:00

Monimo

Design av trycksaker

Monimo är ett svenskt företag som designar varma, smarta och vattentäta filtar och handvärmare i lyxig fuskpäls och tåligt material. Produkterna passar både för vuxna som barn och för husdjuret.

När Monimo skulle utveckla sin hemsida och webbutik fick Cederström design i uppdrag att ta fram en visuell identitet som underlag till webbyrån. Den visuella identiteten har sedan använts till att ta fram flyers, affischer, visitkort samt etiketter för produkterna.

Logotyp för A1 Advokater

2016-01-19T23:33:06+00:00

A1 Advokater

Logotyp till nystartat företag

A1 Advokater är en fristående advokatbyrå med fokus på tvister i näringslivet.

I samband med uppstart av advokatbyrån fick Cederström design uppdraget att ta fram en logotyp med tillhörande grafisk profil. Önskemålet var att logotypen ska symbolisera A1 Advokaters värdeord som är styrka, hög nivå, kompetens, förtroende samt konflikt och att den skulle vara icke traditionell i jämförelse med andra advokatbyråers logotyp.

Resultatet blev en logotyp på höjden där A1 fick sticka ut och där en del av paragraftecknet fick smyga sig in för att symbolisera förtroende, kompetens och lagen.

 

Logotyp till GympaKidz

2016-01-19T22:55:13+00:00

GympaKidz

Utvecklad logotyp

GympaKidz är rörelseträning för barn i åldern 7-12 år som vill träna och ha kul utan tävlingsmoment. Varumärket ägs av Svenska Gymnastikförbundet och används av gymnastikföreningar runt om i landet.

Gymnastikförbundet ville utveckla logotypen för varumärket GympaKidz. Önskemålet var att logotypen skulle kännas lekfull och aktiv men ta för sig mer än den tidigare versionen. Resultatet blev ett kraftfullare typsnitt än innan, som uttrycker rörelse. Pricken över i:et representerar Gymnastikförbundets logotyp och den fick hoppa iväg och sätta sig som ett registrerat varumärke istället för att sitta still över i:et som den gjorde innan.

 

Hemsida för Ögonkontakten i Sollentuna

2025-09-22T13:21:55+00:00

Ögonkontakten i Sollentuna

Ny hemsida

Ögonkontakten i Sollentuna har en gedigen historia, har funnits sedan 1945, och är en personlig optikerbutik med klinisk kompetens samt med bevarande av hantverket med att behålla verkstadsarbetet lokalt i butiken.

De önskade modernisera deras befintliga hemsida med nya texter, bilder och färger som speglar deras butik i Sollentuna centrum. 

ogonkontaktenisollentuna.se

Till toppen