Logotyp till Auktoriserade Translatorer

2016-11-09T07:34:18+00:00

Föreningen Auktoriserade Translatorer

Logotyp

Föreningen Auktoriserade Translatorer är en medlemsförening för auktoriserade translatorer som är en skyddad yrkestitel. Det är Kammarkollegiet som auktoriserar translatorer.

Föreningen önskade utveckla deras visuella identitet. Cederström design fick uppdraget att ta fram en ny logotyp med tillhörande grafisk profil. Intentionen var att skapa en logotyp som för tankarna till deras translatorsstämpel, och att profilen går mer åt det traditionella än moderna hållet samt ger uttryck för kontinuitet. Kontinuiteten och stabiliteten står jordgloben för, liksom årtalet då föreningen grundades.

 

Logo Invita of Sweden

2016-11-09T07:33:28+00:00

Invita Sweden

Ny logotyp

Invita Sweden AB är en incoming resebyrå i Stockholm för utländska gruppresor, framför allt från de tyskspråkiga länderna. Invita Sweden önskade en logotyp som utstrålar kvalitet och exklusivitet precis som deras resor.

Vi valde att i den nya logotypen lägga in en krona som symbol för deras värden, som förgyller tillvaron för deras kunder och målgrupp. I syfte att förgylla profilen lite extra valde vi en guldfoliering på kronan som används på tryckta visitkort och korrespondenskort.

Folder och budskap på vattenflaska

2016-01-20T21:17:29+00:00

MarLaw

Copy, design och tryck

MarLaw – Advokatfirman för Marknadsrätt, är Sveriges enda advokatbyrå som uteslutande arbetar med marknadsrätt och dess anslutande rättsområden.

MarLaw önskade en folder som de kan dela ut till presumtiva kunder och som på ett enkelt och attraktivt sätt sammanfattar deras erbjudanden och tjänster. De önskade även hjälp med budskap på de vattenflaskor de har som give away.

Utifrån deras grafiska profil tog Cederström design fram ett grafiskt uttryck för folder och budskap på vattenflaska. Katarina Varenius, Vännerna på Varenius AB, stod för folderns copy. Foldern levererades tryckt och klar.

 

Trycksaker Gigamedia

2016-01-19T22:25:43+00:00

Gigamedia

Visuell identitet inklusive design av trycksaker och hemsida. Löpande produktion av trycksaker.

Gigamedia är ett varumärke inom Rexel Sverige AB som ingår i den franska världsledande elgrossistkoncernen Rexel. Gigamedia är ett varumärke inom data- och teleprodukter.

När varumärket Gigamedia lanserades på den svenska marknaden i början av 2011 fick Cederström design i uppdrag att ta fram en visuell identitet anpassat för den svenska marknaden. Inom samma uppdrag tog vi fram marknadsföringsmaterial som t.ex annonskampanj, produktkatalog samt design av hemsida. Cederström design har fortsatt fått förtroendet att ta fram Gigamedias annonser, uppdatering av produktkataloger, foldrar, butikskampanjmaterial och annat.

 

Design av trycksaker Monimo

2016-12-07T14:26:54+00:00

Monimo

Design av trycksaker

Monimo är ett svenskt företag som designar varma, smarta och vattentäta filtar och handvärmare i lyxig fuskpäls och tåligt material. Produkterna passar både för vuxna som barn och för husdjuret.

När Monimo skulle utveckla sin hemsida och webbutik fick Cederström design i uppdrag att ta fram en visuell identitet som underlag till webbyrån. Den visuella identiteten har sedan använts till att ta fram flyers, affischer, visitkort samt etiketter för produkterna.

Logotyp för A1 Advokater

2016-01-19T23:33:06+00:00

A1 Advokater

Logotyp till nystartat företag

A1 Advokater är en fristående advokatbyrå med fokus på tvister i näringslivet.

I samband med uppstart av advokatbyrån fick Cederström design uppdraget att ta fram en logotyp med tillhörande grafisk profil. Önskemålet var att logotypen ska symbolisera A1 Advokaters värdeord som är styrka, hög nivå, kompetens, förtroende samt konflikt och att den skulle vara icke traditionell i jämförelse med andra advokatbyråers logotyp.

Resultatet blev en logotyp på höjden där A1 fick sticka ut och där en del av paragraftecknet fick smyga sig in för att symbolisera förtroende, kompetens och lagen.

 

Logotyp till GympaKidz

2016-01-19T22:55:13+00:00

GympaKidz

Utvecklad logotyp

GympaKidz är rörelseträning för barn i åldern 7-12 år som vill träna och ha kul utan tävlingsmoment. Varumärket ägs av Svenska Gymnastikförbundet och används av gymnastikföreningar runt om i landet.

Gymnastikförbundet ville utveckla logotypen för varumärket GympaKidz. Önskemålet var att logotypen skulle kännas lekfull och aktiv men ta för sig mer än den tidigare versionen. Resultatet blev ett kraftfullare typsnitt än innan, som uttrycker rörelse. Pricken över i:et representerar Gymnastikförbundets logotyp och den fick hoppa iväg och sätta sig som ett registrerat varumärke istället för att sitta still över i:et som den gjorde innan.

 

Hemsida för AIE of Sweden

2016-11-08T10:19:37+00:00

AIE of Sweden AB

Ny hemsida

AIE of Sweden är ett företag som arbetar med aktiviteter, incentives och events för framförallt stora företag och grupper. De startade år 2001, då under namnet Aktiviteter i Europa.

AIE of Sweden önskade en hemsida som på ett enkelt och inspirerande sätt visar deras erbjudanden för presumtiva kunder. Vi valde att arbeta med mycket bilder och bildspel som väcker nyfikenhet och ger inspiration. Hemsidan innehåller även en blogg där AIE skriver om deras upplevelser med sina kunder för att hålla sidan aktiv. Sidan är gjord i WordPress med responsiv design för datorskärm, surfplatta och mobil. Utvecklingen av hemsidan gjordes i samarbete med Sofi Norstedt, PåMedia som stod för den tekniska kompetensen. Text och bilder på undersidorna levererades av AIE of Sweden.

aie.se

Foldrar och broschyrer till Gymnastikförbundet

2016-01-19T23:06:23+00:00

Gymnastikförbundet

Broschyrer, foldrar, annonser m.m.

Gymnastikförbundet är en av Sveriges största idrottsorganisationer med cirka 226 000 aktiva medlemmar i 1100 föreningar över hela landet. Gymnastikförbundet har en övergripande profilering men arbetar också med ett flertal underliggande varumärken för olika målgrupper och verksamheter (Gymmix, Bamsegympa, GympaKidz, PKTR).

Cederström design har sedan 2012 haft förtroendet att få vara med och ta fram många trycksaker för Gymnastikförbundet. Det har ofta inneburit formgivning av foldrar och broschyrer som beskriver verksamheten och presenterar deras utbud av utbildningar, evenemang och produkter. Under åren har vi också producerat ett flertal annonser, produktblad och spel. Utmaningen är att vara kreativ inom den grafiska profil som finns framtagen.

 

 

 

Logo Brothaus Moberg

2016-11-09T07:02:40+00:00

Brothaus Moberg

Logotyp till nytt varumärke

När Brothaus Moberg startade upp sitt bageri i Åkersberga som bakade ett hälsosamt surdegsbröd med inspiration från Tyskland önskades en logotyp.

Önskemålet var en logotyp som symboliserar värme, tyskt brödhus och hantverk. Resultatet blev en oval logotyp med ett korsvirkeshus som uttrycker både brödhus och hantverk. Typsnittsvalet för namnet Brothaus Moberg blev ett mjukt och ”degigt” typsnitt för att förstärka deras värden.

Anmärkning: Bageriet såldes till Sattva bageri för ett par år sedan då ägarna flyttade tillbaka till Tyskland.

Till toppen