LIP ECO ett UF företag

Under detta läsår ska det bli spännande att följa fyra tjejer som går sista året på gymnasiet och som har startat ett UF företag som heter LIP ECO. Deras erbjudande är ett eget tillverkat läppbalsam, som är mjukgörande, ekologiskt och finns i tre olika dofter, naturell, grapefrukt och vanilj. Det är fyra driftiga tjejer som sökt stöd och hjälp från näringslivet att utveckla deras företag framgångsrikt. Jag har hjälpt LIP ECO med att ta fram en logotyp som speglar företagets värden och affärsstrategi. Jag ser fram emot att följa deras resa från idé, tillverkning och försäljning och allt däremellan. De finns på facebook och instagram om även du vill följa eller läsa mer om LIP ECO.

UF-företagande är en utbildning för ungdomar mellan 16 och 20 år som vill prova på att driva ett eget företag. Förutom kunskaper om företagande och kreativitet får ungdomarna kontakter inom näringslivet och erfarenhet av olika ansvarsområden i ett företag. Att driva UF-företag innebär att under ett år starta, driva och avveckla ett riktigt företag.

Bild lånad från LIP ECO

2016-01-22T14:11:02+00:00oktober, 2015|Grafisk design, Varumärkesstrategi|