Barnfilten som blev hundens favorit

Som frilansare möter jag många spännande företag och människorna bakom. Det är alltid lite extra roligt att få vara med och följa drivna entreprenörer på deras resa. En tjej som jag följt under ett antal år är Johanna Tibell-Gartz som driver Monimo. Hennes resa började när hon var mammaledig och då hon tog fram en barnvagnsmuff med värmande härlig fuskpäls när hon tröttnat på att frysa om fingrarna när hon var ute och gick med sitt första barn i barnvagnen. Det material hon hittade var så lyxigt mjukt och skönt så det blev även fina filtar som passar både för liten som stor. Det som gör Monimos produkter unika är att de har en baksida- eller framsida, beroende på hur man ser det, som är av vattenavvisande material.

Det som är extra roligt med Monimos historia är att det som var tänkt som en barnfilt inte bara blev barnens favorit utan även hundarnas. Plötsligt fick Monimo en helt ny målgrupp, hundägarna, och med allt vad det innebär. Nya försäljningskanaler och nya storlekar på filtarna som även passar för hundkorgen och för den lilla väskan för de minsta hundraserna.

Jag har nöjet att få hjälpa Monimo med marknadskommunikation som framtagning av trycksaker och etiketter till produkterna. Kolla gärna in här!

www.monimo.se

 

 

 

Spara

Spara

Spara

Spara

Spara

Spara

Spara

Spara

Spara

2016-12-07T19:13:11+00:00